مقاله ها

بهترین حشره کش برقی مناسب کافه و رستوران کدام است؟ + معرفی برندهای باکیفیت

بهترین حشره کش برقی مناسب کافه و رستوران کدام است؟ + معرفی برندهای باکیفیت

وجود حشرات مانند مگس‌ها، پشه‌ها، سوسک‌ها و… همواره باعث آزرده شدن خاطر ما و شرایط غیر بهداشتی می‌شود. حشره کش‌های برقی می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش حشرات موجود در محیط‌های بسته مانند رستوران‌ها داشته باشد و باعث فرار آنها از مکان مدنظر شود. در ادامه این مطلب بنا داریم به انواع حشره کش های برقی بپردازیم و برندهای مشهور این وسیله الکتریکی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز علاقه‌مندید اطلاعات بیشتری در مورد حشره کش برقی و برندهای مختلف آن به دست آورید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بهترین حشره کش برقی مناسب کافه و رستوران کدام است؟ + معرفی برندهای باکیفیتحشره کش برقی چیست؟

حشره کش برقی دستگاهی است که با استفاده از انرژی الکتریکی یا امواج الکترومغناطیسی، سیستم بدن حشرات را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باعث از بین رفتن یا دور شدن آنها از محل مدنظر شما می‌شوند. حشره‌کش‌های برقی در انواع مختلفی طراحی و تولید شده‌اند و هر کدام از آنها با ویژگی‌های مختلف در پاک‌سازی محیط مدنظر از حشرات مؤثرند.

انواع حشره کش برقی

مگس کش یا حشره کش برقی در دو نوع خانگی و صنعتی تولید می‌شود و همانطور که از اسمشان پیداست، برخی از آنها برای استفاده در منزل و سایرین در فضاهای اداری، صنعتی، کافه‌ها و رستوران‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این بخش قصد داریم هر کدام از انواع حشره‌کش‌های برقی را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بیش از پیش با این دستگاه الکتریکی آشنا شوید.

حشره کش برقی صنعتی

دستگاه دورکننده حشرات با امواج

دستگاه دورکننده حشرات می‌تواند باعث دورشدن حشرات از محل موردنظر شود و محل کار شما را از چنین موجوداتی پاک‌سازی کند. میزان تأثیر این دستگاه دورکننده حشرات بر روی انواع حشرات به قدرت امواج، فاصله تا دستگاه و مدت‌زمان مواجهه با امواج بستگی دارد و در صورتی که بر اساس مساحت محیط مدنظر خود دست به انتخاب دستگاه مناسب بزنید، می‌توانید به‌راحتی به خواسته خود برسید. شاید در نگاه اول انتشار این امواج می‌تواند بر روی سلامتی انسان نیز تأثیرگذار باشد؛ اما باید در نظر داشته باشید که قدرت این امواج چندان بالا نیست و تنها می‌تواند سیستم بدن موجودات کوچک مانند حشرات، سوسک و تا حدی موش‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد و نمی‌تواند زیان چندانی بر روی بدن انسان‌ها داشته باشد.

حشره کش برقی صنعتی

در هر صورت نمی‌توان حضور مداوم در این فضا را بدون ضرر برای بدن تلقی کرد و ممکن است حضور طولانی مدت و همیشگی برای برخی از افراد ضررهایی را نیز در پی داشته باشد. با این حال دستگاه دورکننده حشرات دارای مزایای متعددی از جمله خلاصی همیشگی از شر حشرات مختلف، هزینه کم و یکباره، عدم استفاده از مواد شیمیایی و سمی و… است و این موارد سبب می‌شود افراد به استفاده از این دستگاه علاقمند شوند.

حشره کش برقی دارای لامپ

از دیگر انواع حشره‌کش‌های صنعتی می‌توان به حشره‌کش دارای لامپ اشاره کرد. این حشره کش که دارای لامپ مخصوص است، معمولاً در فضاهای صنعتی به سقف متصل می‌شود و به شکل شبانه‌روزی در محل موردنظر روشن است. عملکرد این دستگاه به این شکل است که حشرات در اثر برخورد با میله‌های دارای الکتریسیته، دچار شوک می‌شوند و می‌میرند. با توجه به اینکه حشرات در فضاهای تاریک جذب روشنایی می‌شوند، روشن بودن لامپ این حشره کش برقی در شب می‌تواند  بسیار مؤثر باشد و پشه‌ها و سایر حشرات پرنده را جذب خود کند و از بین ببرد. استفاده از این حشره‌کش هیچ‌گونه ضرری ندارد و می‌تواند به شما کمک کند تا به‌راحتی از شر حشرات موذی راحت شوید. قیمت مناسب و نصب راحت این دستگاه باعث شده تا در اغلب فضاهای صنعتی، آشپزخانه‌ها، کارخانه‌ها، خطوط تولید و… شاهد استفاده از دستگاه حشره‌کش برقی دارای لامپ باشیم.

حشره کش برقی دارای لامپ

حشره کش های خانگی

حشره کش قرصی

حشره کش قرصی یکی از اولین انواع حشره‌کش‌های برقی و از ارزان قیمت‌ترین انواع آنهاست. حشره‌کش‌های قرصی از دو بخش متصل به پریز و محل نگهداری قرص تشکیل شده‌اند. عملکرد حشره‌کش قرصی به این شکل است که دستگاه مواد شیمیایی مربوط به قرص را در فضا انتشار می‌دهد و سبب دورشدن حشرات می‌شود. البته عملکرد برخی از حشره‌کش‌های قرصی متفاوت است و ماده شیمیایی باعث جذب حشرات می‌شود و به محض نشستن حشره بر روی بخش مدنظر دستگاه، به بدن حشره شوک الکتریکی وارد می‌شود و حشره از بین می‌رود.

قرص‌های مربوط به این دستگاه معمولاً مدت‌زمان استفاده کوتاهی دارند و پس از آن باید قرص دیگری را جایگزین کنید. این قرص‌ها و مواد شیمیایی که از آن‌ها منتشر می‌شود، ممکن است سلامتی افراد را تا حدی به خطر بیندازید. از این رو باید هنگام خرید قرص مربوط به این دستگاه نهایت دقت خود را به کار ببندید. در حالت کلی می‌توان این نکته را به‌عنوان عیبی جدی برای این دستگاه در نظر گرفت. از جمله مزایای حشره کش قرصی می‌توان به تأثیر آنی، دور کردن حشرات از فضای مدنظر و قیمت اقتصادی اشاره کرد. نکته مهم در هنگام استفاده از حشره کش برقی قرصی این است که نباید بدون دستکش به قرص‌ها دست بزنید. این قرص‌ها را در دسترس اطفال و در نزدیکی مواد خوراکی قرار ندهید. اگر فردی در منزل شما به آسم مبتلا است، بهتر است این دستگاه را در زمان حضور فرد روشن نکنید یا فرد فاصله یک متری با دستگاه را حفظ کند.

حشره کش برقی راکتی

با توجه شباهت این دستگاه به راکت، آن را حشره کش راکتی می‌نامیم. همانطور که از ظاهر آن پیداست، این حشره کش کاربردی شبیه به حشره‌کش‌های پلاستیکی قدیمی دارد که با برخورد آن با حشرات، حشره از بین می‌رود. البته در مدل‌های پلاستیکی قدیمی، ضربه و فشاری که به بدن حشره وارد می‌شود، آن را می‌کشت؛ اما در این دستگاه با توجه به جریان بسیار کم الکتریسیته که در بافت مرکزی راکت وجود دارد، حشره دچار شوک الکتریکی می‌شود و می‌میرد. به‌نوعی می‌توان مدعی شد که کاربرد این دستگاه نسبت به سایر حشره‌کش‌های برقی متفاوت است و شما خودتان باید حشره را پیدا کنید و این اصابت را ایجاد کنید. حشره کش راکتی دارای لامپ‌های LED جاذب حشرات است و شما می‌توانید با تلاش کمتری نسبت به حشره‌کش‌های پلاستیکی، حشرات را از بین ببرید.

حشره‌کش‌های لامپی و دور کننده حشرات در کاربرد خانگی

امروزه دیده می‌شود که دستگاه‌های دورکننده حشرات که با استفاده از امواج الکترومغناطیسی کار می‌کنند، در کاربردهای خانگی و برای ابعاد کوچکتر نسبت به ابعاد صنعتی تولید می‌شوند. با اینکه استفاده از دستگاه می‌تواند در برخی افراد تأثیر نامطلوبی داشته باشد؛ اما برخی از افراد علاقمند به استفاده از آن هستند و این حشره کش برقی را نسبت به سایر دستگاه‌ها کارآمدتر می‌دانند.

حشره کش لامپی در مصارف خانگی بیشتر به شکل چراغ‌خواب طراحی می‌شوند و با کاربردی دومنظوره، می‌توانند حشرات را نیز از بین ببرند. این دستگاه به یک لامپ LED مجهز شده است که در شب هم فضا را تا حد کمی روشن و هم حشرات را به خود جذب می‌کند. حشرات پس از نزدیک‌شدن به لامپ این چراغ‌خواب، به رشته‌های فلزی دارای جریان اندک الکتریسیته برخورد می‌کنند و می‌میرند. برخلاف دستگاه‌های دورکننده حشرات که استفاده از آنها در محیط‌های مسکونی چندان توصیه نمی‌شود، حشره‌کش‌های لامپی که به شکل چراغ‌خواب طراحی می‌شوند، هیچگونه ضرری ندارند و می‌توانند در پاک‌سازی محیط از حشراتی مانند پشه‌ها مفید باشند.

در هنگام خرید حشره کش برقی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

  • نکته اولی که در زمینه خرید حشره کش برقی باید مدنظر داشته باشید، بررسی نیاز و تعیین نوع دستگاه است. همانطور که اشاره شد، به طور معمول از حشره کش دارای لامپ و دورکننده حشرات برای مصارف صنعتی و از حشره کش راکتی و قرصی برای مصارف خانگی استفاده میکنند.
  • پس از تعیین نوع حشره کش برقی، باید ابعاد و سایز دستگاه را تعیین کنید. در صورتی که قصد خرید حشره کش قرصی برای مصارف خانگی یا دورکننده حشرات برای مصارف صنعتی را دارید، باید متناسب با متراژ فضای مدنظر دست به انتخاب بزنید.
  • مشخص کردن بودجه و توان مالی از دیگر نکات مهم در خرید حشره کش برقی است. این دستگاه‌ها در رنج قیمت وسیعی به بازار عرضه شده‌اند. مدل راکتی و قرصی نسبت به سایر مدل‌ها ارزان قیمت‌تر هستند.
  • کیفیت محصول و برند از دیگر نکات مهم است. پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام انتخاب محصول، به کیفیت برند مدنظر توجه کنید و حشره کش برقی را از برندی خوب و شناخته شده خریداری کنید.

در هنگام خرید حشره کش برقی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

معرفی برندهای مشهور تولیدکننده حشره کش برقی

خرید حشره کش برقی از برندهای مشهور سبب می‌شود تا تأثیرات مخرب زیست‌محیطی کاهش یابد. در مورد دستگاه دورکننده حشرات نیز امواج در صورتی که دستگاه با تکنولوژی به‌روز و در شرکتی معتبر طراحی شده باشد، مضراتی به‌مراتب کمتری برای بدن انسان خواهد داشت. ماحصل این نکات این است که نهایت دقت خود را به کار ببندید تا محصولی ایمن و کارآمد را خریداری کنید. در این بخش قصد داریم برندهای مشهور تولید کننده حشره کش برقی را معرفی کنیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید و محصولی باکیفیت را خریداری کنید.

صاعقه

شرکت صاعقه الکتریک با سابقه بیش از 25 سال فعالیت در عرصه تولید انواع حشره کش، یکی از مشهورترین و برترین برندهای موجود در بازار است. حشره کش صاعقه الکتریک در دسته‌بندی حشره‌کش‌های صنعتی قرار می‌گیرند و اغلب این حشره‌کش‌ها با سیستم جاذب حشرات و از بین بردن با شوک الکتریکی یا چسب زردرنگ کار می‌کنند. در این سیستم طراحی حشرات توسط امواجی که از دستگاه ساطع می‌شود، به سمت دستگاه می‌روند و با برخورد به میله‌های دارای جریان الکتریکی یا چسب‌ها، از بین می‌روند. برخی دیگر از این دستگاه‌ها نیز دارای لامپ هستند و روشنایی آنها می‌تواند باعث جلب‌توجه پشه‌ها و از بین بردن آنها شود. حشره‌کش‌های برقی برند صاعقه از نظر ابعاد بر اساس توان و تعداد لامپ طبقه‌بندی می‌شوند و هر چه فضای شما بزرگتر باشد، باید حشره‌کشی در ابعاد بزرگتر و تعداد لامپ‌های بیشتر را خریداری کنید. از حشره‌کش‌های برقی برند صاعقه الکتریک در صنایع مختلف از جمله رستوران‌ها، گلخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، کارخانه‌ها و… استفاده می‌شود.

رعد

شرکت رعد الکتریک از دیگر برندهای تولیدکننده انواع حشره‌کش‌های برقی است که فعالیت خود را از سال 1397 شروع کرده است. در طول دوران فعالیت شرکت رعد الکتریک همواره تلاش کرده تا محصولی باکیفیت و با قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. برند رعد الکتریک تولیدکننده حشره‌کش‌های صنعتی است و محصولات این برند نیز در دسته‌بندی حشره‌کش‌های لامپی قرار می‌گیرند. این حشره‌کش‌ها در ابعاد مختلف با توانهای مختلف تولید و به بازار عرضه شده‌اند و شما می‌توانید بر اساس ابعاد فضای مدنظر خود، حشره کش لامپی مناسب را انتخاب کنید.

شهاب گستر

در سال 1379 شرکت شهاب گستر در جهت تولید محصولات الکترونیکی و محصولات خاص برقی تأسیس شد. این شرکت با بیش از 20 سال سابقه امروزه یکی از بهترین تولیدکنندگان حشره کش صنعتی و خانگی در ایران است. دستگاه دور کننده فراصوت حشرات، حشره کش لامپی و حشره کش چسبی محصولات شرکت شهاب گستر هستند. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، دستگاه دورکننده حشرات اغلب در کاربردهای صنعتی به کار می‌رود. حشره کش لامپی این برند بر اساس ابعاد خود در دو دسته صنعتی و خانگی قرار می‌گیرند. حشره‌کش‌های لامپی که در ابعاد بسیار کوچک هستند و برای محیط‌های کوچک مناسب هستند. حشره کش چسبی و لامپی بزرگ این شرکت نیز برای صنایع مختلف مناسب‌اند و شما می‌توانید برای پاک‌سازی محیط کار خود از حشرات، از محصولات این برند بهره بگیرید. این شرکت محصولات متنوع با ویژگی‌های مختلفی را تولید کرده و شما می‌توانید با دستی باز اقدام به انتخاب محصول موردنظر نمایید.

شهباز

شرکت شهباز از دیگر شرکت‌های فعال در عرصه تولید حشره کش برقی صنعتی است و شما می‌توانید برای محل کار خود از میان محصولات این شرکت، حشره‌کش مناسبی را انتخاب کنید. حشره کش شهباز در دو نوع اصلی چسبی و لامپی تولید می‌شود. در صورتی که ابعاد حشره کش را به‌درستی انتخاب کنید، حشره‌کش‌های شهباز می‌توانند انتخابی فوق‌العاده برای محل کار شما عزیزان باشند.

شاهین پلاس

اگر به دنبال خرید حشره کش صنعتی هستید، شاهین پلاس یکی از انتخاب‌های مناسب برای شماست. این برند در حال حاضر مشغول به تولید انواع حشره‌کش‌های لامپی و چسبی در ابعاد مختلف است. شما می‌توانید با بررسی محصولات مختلف این برند و تعیین توان مناسب برای فضای خود، حشره کش لامپی مناسبی را تهیه کنید. از جمله ویژگی‌های محصولات برند شاهین پلاس می‌توان به کیفیت عالی، ماندگاری بالا و قیمت مناسب اشاره کرد.

ویداسی

اگر در هنگام استراحت حشرات، علی‌الخصوص پشه‌ها، آرامش را از شما می‌گیرند و می‌خواهید در همان لحظه از شر آنها خلاص شوید، برند ویداسی همان چیزی است که شما لازم دارید. حشره‌کش‌های برند ویداسی از نوع حشره‌کش برقی راکتی هستند و شما می‌توانید با استفاده از آنها به‌راحتی پشه‌ها و سایر حشرات را از بین ببرید. حشره کش راکتی ویداسی دارای لامپ ال ای دی برای جذب حشرات، میله‌های دارای جریان برای ایجاد شوک الکتریکی و باتری با ظرفیت بالا است. این حشره کش می‌تواند با یک تماس کوچک حشره‌های موذی را از بین ببرد. این دسته از حشره‌کش‌ها فاقد ضرر هستند و انتخابی مناسب برای پاک‌سازی حشرات هستند. اگر علاقه‌مندید تا در زمانی کوتاه و به‌راحتی حشرات مزاحم را از بین ببرید، همین حالا برای خرید حشره‌کش‌های راکتی ویداسی اقدام کنید.

تار و مار

همه ما برند تار و مار به تولید اسپری‌های حشره‌کش می‌شناسیم و این برند برای تمامی ما نام آشناست. برند تار و مار در سالیان اخیر علاوه بر تولید اسپری، پودرهای سوسک کش و…، اقدام به تولید حشره کش برقی کرده است. این شرکت دو نوع دستگاه پشه کش برقی دوکاره و حشره کش قرصی را به بازار عرضه کرده است. این محصولات در محیط‌های کوچک کاربرد دارند. دستگاه حشره‌کش دوکاره تار و مار نیز با مواد شیمیایی حشرات را از بین می‌برد و شما می‌توانید با استفاده از قرص یا مایع مخصوص، حشره‌های محیط را از بین ببرید. در صورتی که قصد خرید حشره‌کش قرصی را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از برند مشهور تار و مار است.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --